Våre sponsorer:

3.divisjon Kåffa 3 - Lindeberg

KFUM 3 - Lindeberg 5-2 (3-1)
Ekeberg kunstgress
Mål Kåffa: Glenn 2, Mathias V. 2 og Magne 1
Laget: Keeper Ali Reza(94) - Andreas Bugge, Andreas Ø. Gundersen, Espen Salo, Magne L Hovda, Peder Hagen, Sondre Solli, Glenn Melby, Ludvig N. Daae, Sondre B. Eide, Mathias Vellesen, Halvor Thorsnes og Martin Stadheim.
Gult kort: Lindeberg 3
Rødt kort: Lindeberg 1
Om kampen: Etter fire strake tap fikk 3.laget sin første seier for sesogen med en flott hjemmeseier 5-2 over Lindeberg på en reinfull dag på Ekeberg kunstgress. Det kunne fort blitt en vanskelig kamp da 10 av de faste spillerene måtte melde forfall, men takket være en ringerunde fra Per Arne stilte 3 2. lags spillere opp for å styrke laget.

Kåffa kontrollerte kampen hele veien og det var tydelig at laget ville vinne denne kampen. Magne åpnet mål "festen" med sitt fjerde nikkemål for sesongen etter 14 min. før Glenn skåret på en retur fra keeper etter skudd fra Mathias V. i det 24 min. Glenn var frempå igjen etter 33 min. og kranglet inn mål nr. 3 før Lindeberg skåret sitt første mål på et langskudd etter 36. min.

Humøret i pausen tydet på at det skulle bli mere mål og leken fotball i 2. omgang. Etter 5. min i 2. omgang fikk endelig Mathias V. fart på beina og kunne trille ballen forbi Lindebergs keeper etter et typist Vellesen raid fra midtbanen. Da Lindeberg fikk en spiller utvist for 2 gule kort og de misset på en straffe var seieren aldri truet selv om de skåret sitt 2.dre mål etter 24. min grunnet slapp markering fra Kåffa. Mathias V. avsluttet kampen med et flott langskudd rett i mål 7 min. før slutt.

Ali reddet flere klare målsjanser for Lindeberg spesielt i 2. omgang og pådro seg en kraftig smell i låret i kamp med en Lindebergangriper på 5 meteren. Selv om Ali ikke er så høy er han likevet en "stor" keeper.

Neste kamp om 14 dager hjemme mot tabelltopp Hauketo vil bli en mye vanskeligere kamp, men den tid den sorg. Nå gleder vi oss bare over seieren idag.


Referent Arvid

0 kommentar(er):